Bij een botsing tussen twee Apache-helikopters in de Amerikaanse staat Alaska zijn drie militairen omgekomen. Een andere militair raakte gewond en is naar het ziekenhuis gebracht. De helikopters kwamen terug van een trainingsmissie toen ze op elkaar botsten. Ze stortten daarna neer in de buurt van de plaats Healy. Het leger onderzoekt hoe het ongeluk kon gebeuren. Alle slachtoffers waren inzittenden van de twee Apache-helikopters. Een Amerikaanse generaal-majoor noemt het een “ongelooflijk verlies” voor het leger en de families van de slachtoffers. “Onze harten en gebeden gaan uit naar hun families, vrienden en geliefden.” Vorige maand kwamen in Kentucky negen militairen om bij een crash met twee Black Hawk-helikopters. Dat gebeurde ook tijdens een trainingsvlucht.
EU-Strategie zu digitaler Souveränität: Nicht mutig genug
Mit eigenen KI-Modellen und eigener Software setzt Europa auf mehr Unabhängigkeit von den USA und dessen Tech-Konzernen. Es ist immerhin ein Anfang. mehr…







